16.12.2018r. Godz. 22:35Bieżące interwencje

Czad i ogień. Obudź czujność! To nowa kampania społeczna MSWiA oraz PSP

dodano: 26 października 2016 o 15:10 | ostatnia aktualizacja: 28 października 2016 o 13:10 | kategoria: Zapobieganie

Co czwarty Polak błędnie myśli, że czad można rozpoznać po zapachu lub dymie. Rusza kampania społeczna „Czad i ogień. Obudź czujność”.

Czad i ogień. Obudź czujność! To nowa kampania społeczna MSWiA oraz PSP

- Z badań zleconych przez MSWiA wynika, że świadomość na temat czadu i zagrożenia pożarowego jest niska  -  powiedział podczas konferencji prasowej rozpoczynającej kampanię społeczną pod hasłem „Czad i ogień. Obudź czujność” minister Mariusz Błaszczak.

Według tych badań 41% Polaków twierdzi, że potrafi rozpoznać czad. Niepokojące  jest to, że aż co czwarty Polak myśli, że czad można poznać po zapachu lub po dymie. Warto więc ciągle przypominać, że czad jest bezwonny i bezbarwny. Tylko co piąty Polak wie, że czad można wykryć za pomocą specjalnych czujników.

- W tym roku strażacy interweniowali już 365 razy w związku z tlenkiem węgla. W całym zeszłym roku takich interwencji było ponad 7400 – poinformował  komendant główny Państwowej Straży Pożarnej nadbryg. Leszek Suski.

(...)

Pełny artykuł oraz materiały informacyjne dostępne są na stronie internetowej MSWiA. Zachęcamy do przeczytania i pobrania materiałów edukacyjnych, czy spotów. Jest też informacja w jaki sposób szkoła może wygrać nawet 5000 zł lub jak słuchacz radia może wygrać czujkę czadu i dymu.

 

Opublikował:
bryg. Adam Janiuk
oficer prasowy OKW PSP